piątek, 4 grudnia 2015

Pete Morgan - wywiad dla SWL (2015)



Pete Morgan to angielski basista i kompozytor muzyki elektronicznej oraz współzałożyciel sklepu i wydawnictwa Burning Shed. Głównym solowym projektem Pete'a jest UXB. Pod tą nazwą wydał trzy płyty oraz wiele remiksów dla innych artystów (w tym Tima Bownessa). Z Timem współpracuje od lat (zarówno muzycznie jak i biznesowo), a od 2008 r. jest basistą koncertowego składu no-man.

Wywiad przeprowadziłem mailowo 1 marca 2015 r.



1. Powiedz mi jakiego sprzętu używałeś na trasie no-man w 2012 roku.


Używam basu American Fender Jazz i wzmacniacza Hughes & Kettner. Pedal board to BOSS GT-6B.


2. Jak wyglądały próby przed trasą?


Odbywaliśmy próby na tydzień przed trasą, 3 dni bez Stevena Wilsona i 2 dni z nim. Podczas prób ze Stevenem wszystko układa się bardzo dobrze, jest dobry we wskazywaniu co jest właściwe dla utworów, a co nie żeby set funkcjonował jak należy.


3. Który utwór z setu był Twoim ulubionym i najbardziej satysfakcjonującym, a który wręcz przeciwnie?

Mój ulubieniec to Mixtaped ponieważ jest klimatyczny i można się pobawić w nim dynamiką. Kłopoty sprawiały Lighthouse i Things Change bo pomimo że nie wydają się skomplikowane, to wymagają dużo koncentracji.


4. Jak wyglądało życie w trasie z zespołem no-man? Co lubisz robić w jej trakcie i czy lubisz podróżować w ten sposób?

Podróżowanie było ok, a jako, że byłem jednym z dwóch kierowców, to czas płynął szybko. Najlepszą częścią było oczywiście zwiedzanie nowych miejsc, odkrywanie tego jak wyglądają sale koncertowe i hotele, itd.. Najgorszą było zatrucie pokarmowe, któremu uległem na trasie między Polską, a Niemcami. Reszta zespołu martwiła się, że nie dam rady zagrać kolejnego koncertu.
W busie, generalnie rozprawialiśmy o takich rzeczach jak to czy muzyka była lepsza w latach 70-tych czy teraz, lub o nasileniu przestępczości w różnych angielskich miastach (to jedna z obsesji Tima).


5. Koncert w Krakowie był pierwszym koncertem najdłuższej trasy no-man od 1993 roku. Wiele faworytów publiczności było grane po raz pierwszy. Jakie są Twoje wspomnienia w związku z tamtym występem? Jaka była atmosfera za kulisami przed i po koncercie?


To było fantastyczne przeżycie od początku do końca. Nigdy nie byłem wcześniej w Krakowie czy gdziekolwiek w Polsce, wszyscy tu byli bardzo przyjaźni. Przyjechaliśmy wieczór wcześniej więc mieliśmy okazję aby przejść się po mieście.

Przyjechaliśmy na próbę około południa. Było ekscytująco bo był to pierwszy koncert na trasie i pamiętam, że trochę się przez to denerwowałem. Organizator Piotr (Kosiński) zapewnił nam fantastyczną ekipę ludzi na miejscu oraz dużo jedzenia i picia. Ustawiłem sklepik razem naszym tour managerem i pomogłem mu sprzedać kilka koszulek. W końcu kazał mi sobie iść i szykować się do koncertu.

Koncert sam w sobie był niesamowity. Reakcje publiczności były obezwładniające, czuliśmy, że ten koncert wiele znaczy dla zgromadzonych ludzi. Chyba zagraliśmy całkiem dobrze, bez wielu pomyłek. Po koncercie fani były świetni i prosili Tima o podpis na wszystkim! Za kulisami po występie byliśmy zadowoleni i pełni ulgi więc wypiliśmy kilka piw żeby to uczcić!

6. Czy koncerty były nagrywane?

Tak, myślę, że niektóre koncerty zostały nagrane prosto ze stołu mikserskiego, ale nie słyszałem ich. Nie jestem pewien czy kiedykolwiek zostaną wydane ponieważ pojawiły się już ostatnio dwa wydawnictwa koncertowe no-man.


7. Czy jest jakiś projekt muzyczny, nad którym pracujesz obecnie? Powiedz mi więcej o UXB.

UXB to mój solowy projekt elektroniczny i należy do niego wszystko co nagrywam w wolnym czasie w domu. Rozpoczął się w 1992 r. i wielu ludzi brało w nim udział przez lata, ale to zawsze byłem głównie ja.

Póki co wydałem trzy albumy przez Burning Shed z bardziej ambientowo-elektroniczną muzyką („Urban Mutant”, „White House, Black Ash” i „Everything Is Under Control”).

Pracuję obecnie nad nowym albumem, który mam nadzieję skończyć szybciej niż ostatni (który pochłonął 8 lat!). Na tym etapie brzmi bardziej skocznie, zawiera więcej granego na żywo basu i wokali, ale ostateczny rezultat może być inny.


8. Co myślisz o Burning Shed po tylu latach działalności?

Jestem dumny z tego jak Burning Shed się rozrósł, zawarliśmy w tym czasie wiele przyjaźni. Staramy się postępować etycznie i sprawiedliwie względem artystów i klientów. Zatrudniamy coraz więcej ludzi co zwiększa odpowiedzialność za to żeby wszystko szło gładko. Następnym krokiem jest opublikowanie nowej wersji strony internetowej. Praca nad nią trwała latami przy jednoczesnym utrzymywaniu starej wersji. Chcielibyśmy mieć ją gotową na 15-tą rocznicę w 2016 r.!


..................................................
wersja oryginalna
...................................................



1. Please, tell me something about the gear you've been playing on the tour.

I was playing an American Fender Jazz bass through a Hughes & Kettner bass amp. The pedal board is a BOSS GT-6B Bass Effects Processor.
2. How the tour rehearsals looked like?

We rehearsed for about a week ahead of the tour, 3 days without Steven Wilson and the last 2 days with him. Rehearsing with Steven there makes it all come together really well and he is great at pointing out what works and what doesn’t to pull the set together.


3. Was there any particular song in the setlist you found most interesting and rewarding to play live? Also, was there any 'troublemaker' in the set?

My favourite was Mixtaped because it’s so moody and we could mess round with the dynamics every time we played it. The trouble-maker for me were Lighthouse and Things Change because although changes in them seem simple they require a lot of concentration.


4. Tell me something about no-man's 'tour bus life'. What kinds of things do you like to do on tour to pass the time? Do you enjoy traveling on tour?

The travelling was ok and as I was doing half of the driving it passed pretty quickly.
The best part is seeing new places and discovering what the venue and hotel is like when you arrive. The worst was a short bout of food poisoning I experienced whilst driving between Poland and Germany. The rest of the band were concerned that I wasn’t going to be able to play the next gig.
In the bus we generally argued about whether music was better in the 1970s or now and also about the crime rates of various English cities (one of Tim’s favourite obsessions).


5. The show in Kraków (Poland) was the first show of the longest no-man tour since 1993. Many fan favorites were played for the very first time. What are your memories of that show? What was the atmosphere backstage before and after the gig?

This was a fantastic experience from start to finish. I had never been to Krakow or anywhere else in Poland and everyone was really friendly. We arrived the night before so we had a chance to look around the main square during the previous evening and also the daytime of the gig.

We arrived to soundcheck in the middle of the afternoon. This was exciting because it was the first show of the tour and I remember feeling a bit nervous because of that. Piotr the promoter had provided a fantastic crew plus plenty of food and drink for us.
I set up the merchandise stall with our tour manager and helped sell a few t-shirts before the gig. eventually he told me to go away and get ready to play.

We arrived to soundcheck in the middle of the afternoon. This was exciting because it was the first show of the tour and I remember feeling a bit nervous because of that. Piotr the promoter had provided a fantastic crew plus plenty of food and drink for us.
I set up the merchandise stall with our tour manager and helped sell a few t-shirts before the gig. eventually he told me to go away and get ready to play.


6. Were any shows recorded (even as a memorabilia for the band)?

Yes, I think some of the shows were recorded directly from the mixing desk but I haven’t heard any of them since. I’m not sure if they would ever be released since there have already been two recent live recordings.


7. Is there any musical project you're working on at the moment? Could you tell me more about your project UXB?

UXB is my solo electronic project and covers whatever I record in my spare bedroom. It started in 1992 and has had various people involved over the years but it’s always been primarily me.

So far I’ve released three albums through Burning Shed  of the more ambient/electronic music I’ve written (‘Urban Mutant’, ‘White House, Black Ash’ and ‘Everything Is Under Control’).

I am working on a new album which will hopefully be finished quicker than the last one (which took 8 years on and off!). At the moment it’s a bit more upbeat and has more live bass and vocals on it though the final result might not be like that.


8. What are your thoughts about evolution of Burning Shed over the years? 

I’m very proud of the way Burning Shed has grown and we have made a lot of friends along the way. We try to be ethical and fair to the artists and the customers. We’re employing more and more people too so there’s a responsibility to make sure everything keeps running.
The next step is to get the new version of the website finished and get it live. It’s taken years of work behind the scenes whilst keeping the existing site going and it would be great to get this done before our 15th birthday next year!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz